FINAŁ KAMPANII „DRUGIE ŻYCIE” W URZĘDZIE WOJEWÓDZKIM

Spot reklamowy, imprezy sportowe, akcje na ulicach, a nawet w kościołach – w taki sposób młodzież promowała kampanię społeczną „Drugie życie”. Dziś z udziałem wicewojewody wielkopolskiego Doroty Kinal odbył się finał akcji.

W Sali Sesyjnej urzędu spotkała się młodzież, która brała udział w projekcie. Przedstawiciele każdej szkoły mieli okazję pokazać w jaki sposób promowali idee świadomego dawstwa narządów. Były barwne happeningi, koncerty, inscenizacje teatralne, konkursy plastyczne, spotkania ze specjalistami oraz znanymi osobami. Młodzież z Czarnkowa nagrała spot reklamowy, który był emitowany przed seansami filmowymi w tamtejszym kinie.

Kampania „Drugie życie” ma na celu propagowanie wiedzy o przeszczepach i zachęcanie ludzi do oddawania szpiku. W tej edycji zwrócono szczególną uwagę na przeszczepy rodzinne. Siódma edycja rozpoczęła się w październiku ubiegłego roku. Wzięło w niej udział 35 szkół ponadgimnazjalne z całej Wielkopolski. To uczniowie decydowali o kształcie akcji. Od organizatorów otrzymali wyłącznie materiały edukacyjne.

Trzy najbardziej kreatywne przedsięwzięcia zostały nagrodzone czakami po tysiąc złotych każdy. Pieniądze zostaną przekazana na cele charytatywne. Jeden z czeków ufundowała wicewojewoda wielkopolski Dorota Kinal.

Największe podziękowania należą się młodzieży. Jestem pod wrażeniem waszej kreatywności i zaangażowania. Chciałabym podziękować też nauczycielom, którzy inspirowali uczniów i ich wspierali. Takie akcje angażujące wielu ludzi są bardzo potrzebne – powiedziała wicewojewoda Kinal, która brała udział w kapitule oceniającej

Zwycięskie szkoły to: I LO w Lesznie, IV LO w Lesznie, LO w Czarnkowie.

Wyróżnienia otrzymały: ZS w Przemęcie, ZS we Wronkach, I LO w Poznaniu, ZS nr 2 w Szamotułach, ZSE w Lesznie, ZS w Wieleniu, ZS w Obornikach, ZST w Ostrowie Wielkopolskim

Kampania w Wielkopolsce odbyła się już po raz siódmy. Dotychczas akcja objęła ponad 40 tysięcy uczniów ze 120 szkół średnich. Rozdano ponad 100 tysięcy ulotek, oświadczeń woli, broszur i wiele innych materiałów informacyjnych. Organizatorem kampanii jest Fresenius Medical Care Polska. W całej Polsce dotychczas uczestniczyło ponad 200 tysięcy uczniów z 600 szkół.

W Polsce na przeszczep czeka obecnie blisko 1600 osób. Najwięcej, bo ponad tysiąc na transplantację nerek. Czas, który upływa od momentu wpisania na listę oczekujących do zabiegu to średnio 12 miesięcy. Dla wielu chorych to za długo…

{AG}drugie_zycie{/AG}